REGULAMIN ORGANIZACYJNY PRAKTYKI ZAWODOWEJ „Pracownia Fizjoterapii Wioleta Piętka”
§1.
POSTANOWIENIA OGÓLNE
-
Niniejszy regulamin (dalej: „Regulamin”) określa sposób i warunki udzielania świadczeń zdrowotnych przez „Pracownia Fizjoterapii Wioleta Piętka” prowadzącą indywidualną praktykę fizjoterapeutyczną (dalej: „Praktyka”).
-
Rodzaj Praktyki to: 98 – indywidualna praktyka fizjoterapeutyczna oraz
95 - indywidualna praktyka fizjoterapeutyczna wyłącznie w miejscu wezwania -
Praktyka działa na podstawie Regulaminu oraz obowiązującego prawa, a w szczególności:
-
ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej;
-
ustawy z dnia 25 września 2015 r. o zawodzie fizjoterapeuty;
-
ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta;
-
innych przepisów, mających wpływ na działalność podmiotów wykonujących działalność leczniczą, w tym aktów wykonawczych do ustaw wymienionych w punkcie a) – c) powyżej.
-
Praktyka jest wpisana do rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą numer księgi rejestrowej: 000000254706 – F-01, organ rejestrowy: Krajowa Izba Fizjoterapeutów.
§2.
CELE I ZADANIA PRAKTYKI
-
Celem Praktyki jest organizowanie i udzielanie ambulatoryjnych świadczeń zdrowotnych z zakresu fizjoterapii, służących ratowaniu, zachowaniu, przywracaniu i poprawie zdrowia.
-
Do zadań Praktyki należy w szczególności:
-
udzielanie świadczeń zdrowotnych z zakresu fizjoterapii, w tym udzielanie indywidualnych porad i konsultacji w zakresie fizjoterapii, także w miejscu wezwania;
-
działania edukacyjne na rzecz pacjentów, promocja zdrowia i działania mające na celu fizjoprofilaktykę zdrowia;
-
współdziałanie z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą;
-
inne zadanie wynikające z powszechnie obowiązujących przepisów prawa.
§3.
RODZAJ DZIAŁALNOŚCI LECZNICZEJ
I ZAKRES UDZIELANYCH ŚWIADCZEŃ ZDROWOTNYCH
-
Praktyka prowadzi działalność leczniczą rodzaju ambulatoryjne świadczenia zdrowotne.
-
Praktyka udziela ambulatoryjnych świadczeń zdrowotnych z zakresu fizjoterapii, polegających na:
-
diagnostyce funkcjonalnej pacjenta;
-
kwalifikowaniu, planowaniu i prowadzeniu fizykoterapii;
-
kwalifikowaniu, planowaniu i prowadzeniu kinezyterapii;
-
kwalifikowaniu, planowaniu i prowadzeniu masażu;
-
środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego oraz wyrobów medycznych;
-
dobieraniu do potrzeb pacjenta wyrobów medycznych;
-
nauczaniu pacjentów posługiwania się wyrobami medycznymi;
-
prowadzeniu działalności fizjoprofilaktycznej, polegającej na popularyzowaniu zachowań prozdrowotnych oraz kształtowaniu i podtrzymywaniu sprawności i wydolności osób w różnym wieku w celu zapobiegania niepełnosprawności;
-
wydawaniu opinii i orzeczeń odnośnie do stanu funkcjonalnego osób poddawanych fizjoterapii oraz przebiegu procesu fizjoterapii;
-
nauczaniu pacjentów mechanizmów kompensacyjnych i adaptacji do zmienionego potencjału funkcji ciała i aktywności.
§4.
MIEJSCE UDZIELANIA ŚWIADCZEŃ ZDROWOTNYCH
Miejscem udzielania świadczeń zdrowotnych jest gabinet, znajdujący się w Rybniku pod adresem: Ul. Brzezińska 48 D, 44-203 oraz miejsce wezwania.
§5.
PRZEBIEG I ORGANIZACJA PROCESU
UDZIELANIA ŚWIADCZEŃ ZDROWOTNYCH
-
Świadczenia zdrowotne są udzielane wyłącznie odpłatnie. Wysokość opłat za udzielone świadczenia zdrowotne określa cennik, stanowiący Załącznik nr 1 do Regulaminu.
-
Świadczenia zdrowotne są udzielane od poniedziałku do piątku w godzinach od 09:00 do 19:00 oraz w soboty w godzinach od 08:00 do 13:00 (z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy). W uzasadnionych przypadkach istnieje możliwość udzielenia świadczeń zdrowotnych w innych dniach i godzinach.
-
Świadczenia zdrowotne są udzielane pacjentom po uprzedniej rejestracji, w terminie ustalonym z pacjentem.
-
Rejestracja pacjentów odbywa się:
-
bezpośrednio w gabinecie;
-
telefonicznie;
-
za pośrednictwem strony internetowej:
-
Pacjenci mogą rejestrować się osobiście albo za pośrednictwem przedstawiciela ustawowego lub faktycznego.
-
Płatność za udzielane świadczenia zdrowotne ma miejsce po udzielonym świadczeniu. Dostępne formy płatności to: gotówka, karta płatnicza, przelew, BLIK.
-
Przed przystąpieniem do udzielenia świadczenia zdrowotnego pacjent lub jego przedstawiciel ustawowy bądź faktyczny zobowiązany jest:
-
okazać dokument tożsamości pacjenta oraz podać dane pacjenta niezbędne do prawidłowego uzupełnienia dokumentacji medycznej (a w szczególności: imię i nazwisko, numer PESEL i adres zamieszkania);
-
udzielić wszelkich wymaganych prawem zgód;
-
zaakceptować postanowienia regulaminów oraz klauzuli przetwarzania danych osobowych;
-
udzielić wszelkich informacji niezbędnych do prawidłowego udzielenia świadczenia zdrowotnego;
-
okazać posiadaną dokumentację medyczną oraz wyniki badań;
-
W przypadku, gdy w trakcie udzielenia świadczenia zdrowotnego nastąpi konieczność udzielenia dodatkowych świadczeń ich koszt jest ustalany indywidualnie z pacjentem, a płatność za udzielone świadczenie zdrowotne odbywa się niezwłocznie po jego udzieleniu.
-
Umówioną wizytę można odwołać 24 godziny przed planowaną wizytą. Odwołanie wizyty po tym terminie lub na godzinę przed, będzie traktowane tak jakby wizyta się odbyła. W związku z tym Pacjent dostanie informację
o konieczności uiszczenia opłaty w wysokości 50% wartości wizyty, na której się nie pojawił. Każda sytuacja będzie rozpatrywana indywidualnie. -
W związku z zapłatą za udzielone świadczenia zdrowotne, wystawiany jest paragon fiskalny lub faktura, zgodnie z obowiązującymi przepisami w tym zakresie.
§6.
UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTACJI MEDYCZNEJ
-
Praktyka prowadzi, przechowuje i udostępnia dokumentację medyczną osób korzystających ze świadczeń zdrowotnych, zgodnie z zasadami określonymi w przepisach prawa, a w szczególności w ustawie z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta oraz przepisach wykonawczych do tej ustawy.
-
Praktyka zapewnia ochronę danych zawartych w dokumentacji medycznej.
-
Dokumentacja medyczna jest udostępniana pacjentowi oraz innym podmiotom i osobom wskazanym w ustawie z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku praw Pacjenta.
-
Dokumentacja medyczna jest przechowywana przez okres przewidziany w przepisach prawa.
-
Wysokość opłat za udostępnienie dokumentacji medycznej określa Załącznik nr 2 do Regulaminu.
§7.
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
-
Integralną część Regulaminu stanowią wymienione w nim następujące załączniki:
-
Załącznik nr 1 – CENNIK OPŁAT ZA ŚWIADCZENIA ZDROWOTNE;
-
Załącznik nr 2 – CENNIK OPŁAT ZA UDOSTĘPNIENIE DOKUMENTACJI MEDYCZNEJ.
-
Wszyscy pracownicy Praktyki, pacjenci Praktyki, osoby odwiedzające oraz inne osoby przebywające w miejscu udzielania świadczeń zdrowotnych, o którym mowa w § 4 Regulaminu, w związku z procesem udzielania świadczeń zdrowotnych, są zobowiązani do przestrzegania Regulaminu.
-
W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie zastosowanie mają przepisy powszechnie obowiązującego prawa, a w szczególności ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej, ustawy z dnia 25 września 2015 r. o zawodzie fizjoterapeuty, ustawy z dnia 6 listopada 2008 roku o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta, akty wykonawcze do tych ustaw oraz inne przepisy prawa powszechnie obowiązującego.
-
Regulamin wchodzi w życie z dniem 21.10.2022r. z aktualizacją w dniu 23.08.23